livet och dä

Allmänt / Permalink / 0
Haha ja gisses, kan man tycka annat än att östgötskan är charmig? jag skrattar lite för mig själv när jag hör folk prata med riktigt kraftig dialekt, låter lite som östgöta casanovan sjunger " låter som ett barnprogram ". vet dock inte själv om jag har ökat på min dialekt något eller inte, får fråga någon. och just det ordet som står i reubriken " dä " är klassiskt. ett liksom "Ä" ljud ganska långt fram i munnen och gärna lite utdraget. Fick nyss höra det från chefen och Angelikatten är rätt grymt på att använda det ordet också.
 
Meeeen iallafall, idag är en sån där bra dag. Lugnt tempo på jobbet, mycket snack om vad som väntar i helgen, lite planering och strukturering och lite nya uppdrag. Idag kommer Ola hem efter 2 nätter i Köpenhamn, kommer bli mysigt och ha min lilla snarkande sockertopp brevid mig igen hihi. Sover liksom aldrig riktigt bra utan honom. Jag tycker om närhet och att veta att någon är där. om jag är ensam så har jag svårt att slappna av. har alltid varit sån och kommer nog alltid att vara.
 
Efter jobbet idag väntar även middag och drinkar på Pinchos med Angelikatten. Mysigt med kvalitetstid en vanlig sketen torsdag liksom :D
 
I helgen händer det grejer, typ någon form av släktträff med Olas pappas sida ska äga rum på lördag, blir säkert trevligt och på söndag ska vi sticka ut till Rönö för att skjuta lerduva med vår vän Henning. Kommer bli mycket spännande och roligt!
 
Nu lunch!
 
Puss och däää
 
 
Till top